عمران ارومیه

انجمن علمی عمران دانشگاه ارومیه

عمران ارومیه

انجمن علمی عمران دانشگاه ارومیه

عمران ارومیه

وبلاگ آموزشی و همفکری عمران دانشگاه ارومیه

نویسندگان

اولین شغل باراک اوباما و اپرا وینفری چه بود؟

دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۰ ب.ظ

نظر فراموش نشود لطفا!!!

zoomit.ir - مسعود توکلی: شکی نیست که شرایط مالی مناسب و حمایت والدین می‌توانند نقش به‌سزایی در پیشرفت و موفقیت افراد داشته باشند. نمونه‌ی افراد موفقی که از همان کودکی هم از وضع مالی مناسب و حمایت والدین برخوردار بوده‌اند (مانند بیل گیتس) زیاد است؛ اما در ادامه با 7 نفری آشنا خواهیم شد که ثابت کرده‌اند مسیر موفقیت همیشه هم مستقیم و هموار نیست. 

شاید با نگاه به افراد موفق و تاثیرگذار با خود بگوییم که شرایط نابرابر موجب پیشرفت آن‌ها شده‌ است و اگر شرایط طور دیگری رقم می‌خورد، چه بسا الان ما جای آن‌ها نشسته بودیم.

 اما بسیاری از موفق‌ترین افراد دنیا دوران کودکی و نوجوانی معمولی و یا سختی را گذرانده و برای کسب درآمد دست به انجام کارهای عجیبی زده‌اند. در ادامه با اولین مشاغل باورنکردی 7 نفر از موفق‌ترین و تأثیرگذارترین افراد دنیا آشنامی‌شویم.

لوید بلنکفاین در استادیوم تنقلات می‌فروخت

لوید بلنکفاین که سمت مدیرعاملی شرکت تامین سرمایه‌ی گلدمن ساکس را بر عهده دارد، یکی از تأثیرگذارترین افراد وال‌استریت است. او هم راه موفقیت را از زمین خاکی (و البته بدون توپ پلاستیکی!) شروع کرد. 

طبق کتاب بیوگرافی‌اش "پول و قدرت: چگونه گلدمن ساکس به فرمانروایی رسید؟"، بلنکفاین در خانه‌های ارزان قیمت ساخت دولت در بروکلین نیویورک بزرگ شد و به عنوان اولین شغل خود در استادیوم یانکی‌های نیویورک تنقلات می‌فروخت.


مریسا میر در یک خواربارفروشی کار می‌کرد
مریسا میر، مدیرعامل یاهو، در مصاحبه با فورچون می‌گوید زمانی که ۱۶ سال سن داشته، به عنوان شغل تابستانی در فروشگاهی در ویسکانسین فروشندگی می‌کرده است.

 او در ادامه می‌گوید آنجا بود که برای اولین بار ارزش اخلاق کاری را خودش به چشم دیده است. همچنین این شغل به او چیزهای زیادی راجع به اقتصاد خانواده، مبادلات تجاری روزانه‌ی افراد و سبک سنگین کردن ارزش خرید یاد داده است.

وارن بافت روزنامه فروش بود
بافِت از زمان کودکی به پول درآوردن و پس انداز کردن علاقه داشت. امروز، بنا به گزارش فوربز، رئیس و مدیر عامل برکشایر هاتاوی ۶۱.۲ میلیارد دلار سرمایه دارد که او را به یکی از ثروتمندترین افراد دنیا تبدیل می‌کند.

طبق بیوگرافی‌اش، بافت در سن ۱۳ سالگی صبح‌هایش را با رساندن روزنامه‌ی واشینگتن پست به مشترکین می‌گذراند. در همان سال، او ۱۲۰۰ دلار از پس‌اندازش را بر روی یک زمین کشاورزی ۴۰ جریبی سرمایه‌گذاری کرد.

اوباما بستنی می‌فروخت
حتی رئیس جمهور آمریکا و یکی از قدرتمندترین رهبران حال حاضر جهان هم در نوجوانی شغل پاره وقت ساده‌ای داشته است.

به گزارش تایمز، اوبامای نوجوان اولین شغل خود را در بستنی فروشی زنجیره‌ای بسکین-رابینز در هونولولو پیدا کرد.

اپرا وینفری در فروشگاه مواد غذایی کار می‌کرد
امپراطوری رسانه‌ای اپرا وینفری او را به اولین زن سیاه‌پوست میلیاردر جهان تبدیل کرد. (طبق گزارش فوربز او ثروتی حدود ۳ میلیارد دلار دارد.) اما اپرا قبل از رسیدن به موقعیت فعلی، دوران کودکی سختی را گذرانده و با فقر دست و پنجه نرم می‌کرده است.

به گزارش فوربز اپرا هنگامی که در دوران نوجوانی با پدرش در نشویل زندگی می‌کرد، در یک فروشگاه مواد غذایی، درست کنار آرایشگاه پدرش، مشغول به کار بوده است.

جف بزوس در مک دونالدز همبرگر درست می‌کرد
بر اساس کتاب "فرصت طلایی: مشاغل قابل توجهی که در مک دونالدز شروع شدند" موسس و مدیرعامل آمازون، غول خرده فروشی‌های اینترنی، اولین کارش (که شغلی تابستانی بود) را با کباب کردن همبرگر در آشپزخانه‌های مک دونالدز به دست آورد.

بزوس می‌گوید:

    "چالش برانگیزترین چیز ادامه به کار با سرعت مناسب در زمان شلوغی بود. مدیر مک دونالدز ما عالی بود. نوجوانان زیادی زیر دست او کار می‌کردند و او همه‌ی ما را حتی هنگام خوش گذراندن و تفریح متمرکز بر روی کار نگه می‌داشت."

دونالد ترامپ بطری خالی جمع می‌کرد
دونالد ترامپ میلیاردر، غول بازار املاک و مسکن و شخصیت جنجالی این روزهای دنیای سیاست، هرچند در خانواده‌ای ثروتمند بزرگ شد اما پدرش همواره می‌خواست ارزش پول را به او بفهماند.

وقتی که کودک بود پدرش او و برادرش را به محل ساخت و ساز املاک می‌برد و مجبورشان می‌کرد تا بطری‌های خالی نوشابه را جمع کرده و با پس دادن آن‌ها پول جمع کنند. او می‌گوید از این راه پول چندانی عایدش نمی‌شد، اما این کار به او آموخت که برای پول درآوردن باید کار کرد.

آیا شما هم در دوران کودکی و نوجوانی دست به چنین کارهایی برای کسب درآمد زده‌اید؟ تجربه‌ی خود را با ما و خوانندگان در میان بگذارید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی