عمران ارومیه

انجمن علمی عمران دانشگاه ارومیه

عمران ارومیه

انجمن علمی عمران دانشگاه ارومیه

عمران ارومیه

وبلاگ آموزشی و همفکری عمران دانشگاه ارومیه

نویسندگان

۱۰ نکته طلایی برای ثروتمند شدن

دوشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲ ب.ظ

در دنیای دیجیتال امروز، افراد بیش از پیش به این موضوع علاقه مند شده اند که چطور با استفاده از شیوه های نوآورانه از نظر مالی به موفقیت دست پیدا کنند و زندگی شان را به بهترین نحو تغییر دهند.

در ادامه مطلب همراه ما باشید

۱. از قید و بند زمان خارج شوید

اگر تمام آنچه که انجام می دهید آن است که بر عدد ریالی که در قبال هر ساعت دریافت می کنید متمرکز شوید، برای تمام عمر باید حسرت بخورید. بیایید درسی که تیم فریس (Tim Ferriss) گرفته را با هم مرور کنیم؛ «4 ساعت در هفته» را به خود اختصاص دهید و با خود فکر کنید با انجام چه کاری می توانید بهترین دریافتی را در این مدت داشته باشید. یعنی ترغیب شوید به جای اینکه به کار کردن طولانی فکر کنید، کاری انجام دهید که هوشمندانه باشد.


۲. فهرست کارهای روزمره خود را دست کاری کنید

یا کار کنید یا بیاموزید! وقتی که کاری انجام نمی دهید، زمان خود را به آموختن صرف کنید و تا می توانید بیاموزید و مهم نیست این آموزش ها الان به درد شما یا کسب و کارتان می خورند یا خیر. برای سهولت کار می توانید از کتاب های صوتی و پادکست های تخصصی در حین رانندگی، دوش گرفتن و تمیز کردن خانه و زندگی استفاده کنید. شاید روزهای اول کمی سخت تان بیاید، اما بعد از گذشت چند وقت به آن عادت کرده و لذت خواهید برد. کاری که به مراتب بهتر از تماشای تلویزیون یا وقت گذاشتن برای سریال هایی ملودرام بی سر و ته است!
۳.از هوش و قریحه‌تان پول در بیاورید

مغزتان را به کار بیندازید. اگر توانایی منحصر به فردی در خود سراغ دارید، مطمئنا می توانید با همان کسب و کاری برای خود راه بیندازید و توانایی هایتان را به مردم بفروشید. فرقی نمی کند که یک برنامه نویس خبره باشید یا یک نقاش زبر دست یا حتی عکاسی که به خوبی با کادر بندی و چهارچوب های ثبت یک اثر هنری آشنا است، شما «می توانید» و «باید» دست به کار شوید و یک کار و کاسبی هر چند با درآمدی کم راه بیندازید. بکوشید از عشق و علاقه و اشتیاق و توانایی‌های‌تان پول دربیاورید.
۴.از یک مربی کمک بگیرید

یکی از کارهای مهمی که باید در برنامه روزانه برای رسیدن به موفقیت داشته باشید، شناسایی افراد موفق در حوزه کاری خودتان است. از آنها بیاموزید. خجالت را کنار بگذارید و با این افراد آشنا شوید، از آنها بپرسید. مهم نیست به چه روشی؛ ایمیل، نامه، پیامک یا حتی تماس تلفنی. از آنها بخواهید در رفع مشکلاتی که دارید کمک تان کنند و از راهنمایی های کلی و توصیه ها و نصایح شان به عنوان یک مربی با تجربه و موفق استفاده کنید. از آزموده های آنها بیاموزید.
۵.آب بنوشید

رفع نیازهای اساسی زندگی به ساده ترین شیوه ها می تواند شما را ثروتمند کند. اگر مصرف نوشابه های گازدار، قهوه و دیگر نوشیدنی های پرخرج و ناسالم را محدود کرده و به آب بسنده کنید، نه تنها سلامت عمومی تان را تضمین می کنید و از هزینه های دارو درمان در امان خواهید بود؛ بلکه اضطراب و نگرانی کمتری را تجربه خواهید کرد (هم به خاطر ماهیت مواد موجود در این نوشیدنی ها و هم اضطراب ناشی از نیازهای بهداشتی و درمانی) و مهم‌تر از همه مغرتان مثل ساعت کار خواهد کرد. و هر چه فکر بازتر و بهتری داشته باشید، احتمال موفقیت مالی تان به همان میزان افزایش خواهد یافت. مطمئن نیستید؟ امتحانش مجانی است!

۶.بخشنده باشید

دستیابی به موفقیت مالی به معنی داشتن حرص و طمع نیست! دست خیر داشته باشید و به مردمی که در جامعه اطرافتان زندگی می کنند، کمک کنید. لزوما این کمک به معنی پرداخت کردن پول بی زبان نیست. می توانید داوطلبانه در اقدام‌های خداپسندانه شرکت کنید، سنگ صبور افرادی شوید که تنها هستند یا حتی برای کودکان کار که در برخی مراکز خیریه آموزش می بینند، دوره های آموزشی رایگان رایانه، زبان یا ریاضی برگزار کنید. از در میان گذاشتن تجربیات و موفقیت خود با دیگران شاد شوید و از این شادی نیرو بگیرید. با این کارها دوستان بیشتری خواهید یافت و موفقیت با داشتن آنها محتمل تر است.

۷.ذهن خود را از بهم ریختگی خلاص کنید

مقدار مشخصی بهم ریختگی برای «یک ذهن خلاق» قابل قبول است، اما در مواقعی -چه شما متوجه شوید یا خیر- همین به هم ریختگی ها موجب می شود تا گسستگی تفکرات به هم بریزد و خود به عاملی برای حواس پرتی بدل شود. بهتر است محیط اصلی کار خود را تر و تمیز نگه دارید و از بهم ریختگی اجتناب کنید تا فضای کافی برای تفکرات سازنده داشته باشید. مطمئنا پس از تمیز کردن محیط کارتان، از کار در اتاقی منظم و نتیجه ای که بدست می آید شگفت زده خواهید شد.
۸.نیازها را شناسایی کرده و راه حل های تازه ابداع کنید

تابحال شده با خود بگویید «کاشکی دستگاهی بود که می توانست...:»؟ اگر چنین است شما یک نیاز بالقوه را شناسایی کرده اید و اگر آستین همت را بالا بزنید، می توانید ابزاری کاربردی و احتمالا پرفروش را ابداع کنید. این خلاقیت های پول‌ساز محدود به ساخت وسیله های جدید نیست و در حوزه خدمات نیز نوآوری، خریدار خوبی دارد. مهمترین نکته این است که بتوانید برای این نیاز یک راه حل خوب و جدید و خلاقانه بیابید؛ راه حلی که ارزش خرید داشته باشد. چون بسیاری از افراد تنها زمانی حاضرند دست در جیب مبارک ببرند که واقعا مجبور به این کار باشند.
۹.انتقادات را بپذیرید

راستش را بخواهید انتقاد پذیری یکی از خصوصیات بارز افراد موفق و ثروتمند است. آنقدر مغرور نباشید که گوش شنوایی برای انتقادات و توصیه ها ندارید. گرچه شنیدن انتقادات کار ساده ای نیست، اما اجازه ندهید این موضوع شما را ناامید کرده و از رسیدن به اهداف بازمانید. پس رو به جلو باشید و تغییرات سازنده در خود ایجاد کنید. از انتقادات به عنوان یک موتور محرک برای هرچه سریعتر رسیدن به اهداف کمک بگیرید و نقایص خود یا کسب و کارتان را رفع و رجوع کنید.

۱۰.از پولتان کار بکشید

شما سخت کار می کنید، پول تان هم باید همین طور سخت کوش باشد. بهتر است بجای اینکه اندوخته تان را صرف خرید یک ماشین پرزرق و برق کنید، با سرمایه گذاری های مناسب -نظیر خرید سهام، اوراق قرضه و دیگر سرمایه گذاری‌های قانونی و سودآور- روند رو به رشدتان به سوی موفقیت های مالی را سریع تر طی کنید.

نظرات  (۲)

۱۸ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۴۷ عرفان بختیاری
واقعا مطلب تامل برانگیزی بود
۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۴۵ سربازامام زمان(عج) /فدای قدمت یا صاحب الزمان
سلام
خسته نباشید.
ما شیعیان اعتقاد داریم یه ملاک هایی(مانند تلاش،طلب روزی از خداوند،گناه نکردن،یا کم کردن میزان گناه،کمک بی یتیمان و نیاز مندان واقعی و...)باعث افزایش روزی  وثروتمند شدن می شود.البته با یک تیر دو نشون رو می زنیم.هم دنیا وهم آخرت رو می چسبیم.آیه ۱۶۸سوره بقره هم اشاره به دنیا کرده(یادمون میمونه، امام صادق علیه السلام چهار هزار شاگرد داشتند که به آنها شهریه می دادند)
البته این عقیده شخصی خودمه.
در پناه حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی