عمران ارومیه

انجمن علمی عمران دانشگاه ارومیه

عمران ارومیه

انجمن علمی عمران دانشگاه ارومیه

عمران ارومیه

وبلاگ آموزشی و همفکری عمران دانشگاه ارومیه

نویسندگان

جهان امروز از نظر اقتصاد

يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۰۳ ب.ظ

به نام خدا

جهان امروز

          امروز،جهان روی پول جعلی ،یعنی بدهی و سند بدهکاری مالیات دهندگان می چرخد.

          بانکدار هایی که این خانه ی سست جهانی را ساخته بودند، خیلی ثروتمند شده اند.در حالی که میلیون ها نفر از مالیات دهندگان بسیار فقیر شده اند ، تعداد زیادی از این بانکدار ها از دولت پاداش ها و جوایزی هم گرفته اند. این موضوع نه تنها در آمریکا که  در کل دنیا مصداق دارد.

گوریل های بین المللی

          این ها مثال هایی امروزی از اتفاقاتی هستند که وقتی دزدان دریای ، کنترل کشور ها را در دست می گیرند ،رخ می دهند

ژاپن

هر چند ژاپن یکی از بالاترین نرخ های پس انداز را در جهان دارد، ولی اقتصاد ژاپن بیش از 20سال است که در رکود است.این موضوع نشان می دهد این ایده که افراد برای نجات اقتصاد باید پول بیشتری پس انداز کنند ، اشتباه است.

یونان

در سال 2012 یونان ورشکست شد. با این اتفاق ،بازنشسته ها شروع به خودکشی کردند؛چون نمی خواستند در سالخوردگی با فقر روبرو شوند،اسپانیا ،ایتالیا و پرتغال ،کشور های بعدی هستند. در خیلی از کشور ها، بهترین و باهوش ترین آدم ها خانه هایشان را برای پیدا کردن فرصت در کشور های دیگر برک کردند.این بحران ،به عنوان «فرار مغز ها» شناخته می شود.

ایتالیا

در آوریل سال 2012 در ایتالیا ،فقط در یک روز ،قیمت یک گالن بنزین ،از 10 دلار به 16 دلار رسید.دلیل این موضوع ، افزایش مالیات و کمک به دولت برای پرداخت بهره ی بدهی های کشور بود.مشکل بسیاری از بوروکرات های تحصیل کرده این است که فکر می کنند افزایش مالیات اقتصاد را نجات خواهد داد. مالیات ،اقتصاد را از بین می برد؛آن هم در حالی که بانکدار ها وسیاستمدار ها ثروتمند تر می شوند. وقتی بانک ها پول چاپ می کنند،سه اتفاق می افتد: مالیات و تورم بالاتر می روند و مردم فقیر تر می شوند.

فرانسه

فرانسه دومین اقتصاد اروپا است که به صورت عمیقی در بدهی فرو رفته است و این بدهی در حال افزایش است. فرانسوی ها جای تلاش بیشتر ،دنبال تعطیلات بیشتر،کار کمتر و گرفتن بازنشستگی سریع تر هستند. همان طور که بهره وری شان کم می شود ، وضع اقتصاد فرانسه هم رو به وخامت می رود. برای حل این مشکل،فرانسه مالیات ثروتمندان را بیشتر کرد، یعنی همان کاری که ایالات متحده قصد انجامش را دارد. وقتی از ثروتمندان مالیات بیشتر می گیرید،ثروتمندان  و پولشان کشور را ترک می کنند.

چین

موتور رشد اقتصادی چین از کار افتاده است،آن هم در حالی که بیکاری و قدرت نظامی اش بیشتر می شود.

مکزیک

در مکزیک که همسایه آمریکاست،قاچاقچیان مواد مخدر، پول،اسلحه و اعتبار بیشتری نسبت به دولت دارند.مشخص است که این یک محیط مطلوب برای رشد کودکان نیست.

به فرزندتان یک برتری مالی بدهید

اگر می خواهید فرزندتان در زندگی یک برتری نا عادلانه داشته باشد،درباره ی پول . اثرات آن در تاریخ ،به او آموزش دهید.

به فرزندتان ،قوانین واقعی پول و مالیات را یاد دهید.

هشداری که  «ادموند بورکه» داده است:

«کسانی که اشتباهات به وقوع پیوسته در طول تاریخ را نمی دانند،محکوم به تکرار آن ها هستند.»

 

منبع : کتاب چرا دانش آموزان ممتاز برای دانش آموزان ضعیف کار می کنند و ...(نوشته ی رابرت کیوساکی)

حتما این کتاب را تهیه و مطالعه نمایید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی